login

عضویت در سایت

توجه: رمز عبور شما به صورت خودکار تولید و به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
login

ورود به صوفیا وب

نوشته: برای وردپرس چه قدر فضای هاست نیاز است؟

فضای هاست وردپرس چیست؟

برای ساخت هرسایتی ، ابتدا به یک فضای میزبانی دارید که به آن فضا، هاست می گویند. مرحله اول باید مشخص کنید که چه هاستی نیاز دارید. هاست وردپرس ، باتوجه به هدف هایی که برای سایت خود در نظر گرفته اید قابلیت های متنوعی مانند حجم، پهنای باند، و نیاز های اولیه را ارائه می دهد.

اگر به دنبال یک هاست مناسب برای سایت وردپرسی خود هستید باید قبل از هر چیزی به حجم مورد احتیاج خود فکر کنید. چرا که باید از فایل ها، عکس ها، محتوا، ایمیل و بک آپ های شما میزبانی کند.

چه قدر فضای هاست برای وردپرس نیاز است؟

پر شدن فضای هاست در وردپرس چیست؟ اگر می خواهید به تازگی یک سایت را راه اندازی کنید، اولین موضوعی که به آن فکر می کنید طبیعتا میزان فضای Host می باشد.

باتوجه به اینکه Host جزء مهم ترین موارد و فاکتورها برای ایجاد یک سایت می باشد و شما باید با تعیین قسمتی برای اطلاعات و فایل های مربوط به سایت خود را نگهداری و ذخیره کنید، اینکه چه حجم هاست وردپرس را تهیه می کنید دارای اهمیت بسیار زیادی است. که در این مقاله می خواهیم در مورد آن برای شما توضیح دهیم.

فضای هاست به دو صورت ویندوز و لینوکس می باشد؛ زمانی که قصد دارید سیستمی مانند وردپرس را راه اندازی کنیدباید از هاست لینوکس استفاده کنید. و اگر صفحات با  asp.net نوشته شده باشند، بایداز هاست ویندوز استفاده کنیم. حالاچه مقدار فضایی برای هاست در نظر بگیریم ؟ فضایی که شما برای صفحات خود در نظر می گیرید بی شک باید متناسب با نیاز های سایت شما باشد در واقع باید ببینید اغلب چه محتوایی را به اشتراک می گذارید. در ادامه با ما همراه باشید تا مقدار فضا مورد نیاز خود را بدانید.

منظور از فضای Host چیست؟

حتما تا به الان در مورد هاست و کاربردهای آن شنیده اید و میدانید Host به عنوان یک میزبان در اختیار ما قرار داده می شود تا ما بتوانیم اطلاعات مورد نیاز خود را در آن ذخیره سازی کنیم. حجم هاست، مهم ترین بخش از یک میزبان می باشد. وقتی در مورد این صحبت می کنیم، منظورمان مقدار مکان و حجمی است که از طرف Host در اختیارمان قرار داده می شود برای اینکه بتوانیم فایل ها و اطلاعات مربوط به سایت خودمان را در آن ذخیره و نگهداری کنیم.

تمام فایل های ناحیه کاربری میزبان وردپرس ما که همه روزه از طریق اینترنت در اختیار کاربران قرار داده می شود، برای اینکه دسته بندی و طبقه بندی شود، در فضایی روی هاست قرار دارد که اصطلاحا به آن مقدار فضای Host می گوییم. البته توجه داشته باشید که این مقدار با عنوان Disk Space نیز شناخته می شود. شباهت بسیار زیادی به هارد دیسک کامپیوتر و گوشی های شما دارد و در بردارنده اطلاعات بسیار زیادی است.

مکان ذخیره سازی هاست، با توجه به اطلاعات سایت شما تعیین می شود که شما می توانید در صورت نیاز آن را افزایش و کاهش دهید. توجه داشته باشید که فضای Host به صورت کاملا مدیریت شده در اختیار شما قرار داده می شود. شما می توانید مقدار حجم میزبان مورد نیاز خود را با قیمت مناسب از شرکت های خدماتی هاستینگ سفارش و تهیه کنید. حجم هاست برای WordPress کاملا متفاوت می باشد که در ادامه درمورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

قبل از اینکه اقدام به خرید Host با حجم متفاوتی را برای سایت خود کنید، در نظر داشته باشید که تمامی شرکت های خدمات هاستینگ، امکان ارتقاء را برای خریداران و مشتریان خود فراهم می کنند. در صورتی که با کاهش حجم هاست مواجه شدید و این مقدار از حجم میزبان مورد نیاز شما نبود، می توانید با پرداخت مقدار هزینه آن را تا هر میزانی که می خواهید افزایش دهید. در ادامه در مورد پر شدن فضای دایرکت ادمین برای شما توضیح خواهیم داد.

پرشدن فضای هاست به چه علت است؟

  • افزایش حجم فایل های باگ
  • اشغال شدن فضای هاست توسط ایمیل ثبت شده
  • حذف نکردن کامل فایل های اضافی در سی پنل
  • وجود فایل های لاشه در هاست مخصوص مسیر تی ام پی

برای راه اندازی سایت به چه مقدار فضای هاست وردپرس نیاز است؟

 

فضای هاست برای وردپرس

یکی از مهم ترین مواردی که قبل از خرید فضای سرویس هاست باید به آن توجه کنید این است که شما به چه میزان حجم و مکانی برای ذخیره و نگهداری اطلاعات و فایل های سایت خود نیاز دارید. اگر حجم سایت شما بالاست و مقدار زیادی تصویر و ویدئو در آن وجود دارد به شما توصیه می کنیم هاستی با مقدار فضای 5 گیگ خریداری کنید.

اگر از میزان ناحیه کاربری میزبان وردپرس سایت خود اطلاعی ندارید و تجربه ای در خرید Host رایگان و ارزان قیمت نداشته اید، می توانید برای شروع یا یک گیگابایت شروع کنید و پس از آن در صورت کمبود میزان هاست برای وردپرس، آن را ارتقاء دهید. البته توجه داشته باشید که WordPress و قالب هایی که به صورت حرفه ای برای آن ها در نظر گرفته شده است، به طور معمولی به 500 مگابایت مکان و جا نیاز دارند تا بتوانند برای شروع عملکرد خوبی را از خود نشان دهند.

در کنار مقدار فضای مورد نیاز هاست، مهم ترین فاکتوری که باید در پر شدن حجم هاست در وردپرس نظر داشته باشید، بدون شک پهنای باند است. شما زمانی که دارید فایلی روی سایت خود آپلود می کنید و یا کاربران دارند فایل های شما را دانلود میکنند، تمام این موارد فرایندی را طی می کند. برای اینکار تنها چیزی که به صورت مداوم فعالیت می کند، پهنای باند شما است که مصرف می شود. در واقع پهنای باند به معنی سرعتی است که برای دانلود و آپلود فایل های سایت شما توسط هاست در نظر گرفته شده است.

مزایای خرید فضای مناسب وردپرس

 

  • سرعت، امنیت و کیفیت بسیار بالا
  • ارائه سرویس های مناسب
  • داشتن منابع بسیار بالا
  • استفاده از سرورهای مدرن
  • مدیرت فضای استفاده شده

میزان حجم ذخیره سازی هاست برای WordPress

اگر در خرید مقدار حجم هاست تجربه کافی را نداشته باشید، ممکن است با مشکلاتی مانند پر شدن فضای هاست در وردپرس، کاهش مقدار هاست و کم شدن حجم هاست مواجه شوید. اگر می خواهید از این مشکلات دور باشید، به شما پیشنهاد می کنیم در ادامه ما را همراهی کنید. راهنمای خرید هاست مناسب برای وردپرس، می تواند تا حدود زیادی روی کاهش و عدم پر شدن Host ، تاثیرگذار باشد.

اگر به دنبال بهترین Host و میزبان برای پشتیبانی از سایت خود هستید و میخواهید یک میزبان با امکانات بالا و مکان ذخیره سازی مناسب اجاره و یا خریداری کنید، می توانید به شرکت خدمات هاستینگ سرورکلیک مراجعه کنید. این شرکت خدماتی، انواع Host ها را به صورت رایگان، در بالاترین سرعت به صورت نامحدود رد اختیار شما قرار خواهد داد. شما می توانید به راحتی مدیریت هاست خود را در اختیار داشته باشید و به راحتی میزان حجم آن را افزایش و ارتقاء دهید. در ادامه درمورد فضای هاست برای WordPress ، بیشتر توضیح خواهیم داد.

میزان مکان ذخیره سازی هاست مورد نیاز WordPress

حجم هاست برای فروشگاه اینترنتی

برای اینکه بتوانید مقدار حجم برای وردپرس را در نظر داشته باشیم باید مواردی مهمی را در نظر داشت که در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم.

  • استاتیک و داینامیک بودن سایت
  • ماژول های مورد نیاز
  • دیتابیس ها
  • قالب ها و پوسته
  • سیستم های مدیریت نصب شده

این موارد می تواند روی مقدار فضای مورد نیاز هاست شما تاثیر داشته باشد. شما می توانید با در نظر گرفتن این موارد فضای ذخیره سازی هاست خود را در نظر بگیرید و در صورت نیاز آن را افزایش دهید. برای افزایش میزان حجم میزبان کافی هزینه ای را برای آن پرداخت کنید.

خرید فضای مناسب هاست وردپرس

اگر به دنبال یک هاست مناسب برای سایت وردپرس خود می باشید، قبل از هر چیز باید به فضای مورد نیاز خود فکر کنید. باید در نظر داشته باشید که این فضا برای ذخیره سازی فایل های وردپرس نمی باشد. بلکه باید فایل ها، تصاویر، محتواها، بک آپ و حتی ایمیل های سایت را میزبانی کند. بنابراین باید در انتخاب میزان فضای مورد نیاز تمام نکات مهم در این زمینه را در نظر بگیرید.

 

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فهرست مطالب

web-design
web-design1
خدمات سئو
تولید محتوا
طراحی سایت فروشگاهی